bersama kehidupan

bersama kehidupan

bersama cinta aku bahagia
bersama harta aku gembira
bersama tidur aku tutup mata
bersama bangun aku buka mata
bersama senyum aku senang
bersama air mata aku sedih
bersama masalah aku gelisah
bersama musibah aku berduka
bersama mimpi aku berharap
bersama harapan aku berdo’a
bersama do’a tak boleh putus asa

itulah kehidupan, bersama hidup
bersama nyawa aku kan hidup
bersama hilang nyawa aku pun mati
lalu, bersama mati aku kan bagaimana?!

[dzyemtri]

Tinggalkan Balasan

